maandag 3 september 2012

Dag 9 : Page - Grand Canyon - Flaggstaff

Het is vroeg. Om 8:00 uur staan we klaar om de jeeps in te springen die ons naar Antelope Canyon zullen brengen. Na een half uurtje door elkaar te zijn geschud achter in de bak staan we aan het begin van de canyon.

We bezoeken Upper Antelope Canyon. De canyon is 90 meter lang en ongeveer 40 meter diep. Onze gids die normaal fototours geeft weet precies de mooie plekjes en met wat tips en tricks maken we de mooiste foto's en worden er mooie foto's van ons gemaakt.

Je ziet in sommige delen echt een vorm. De Liberty Bell, Monument Valley, een wolf, een fakkel, noem het maar op. Het is een super gave tocht. We worden weer netjes terug gebracht naar het centrum van Page. We halen de koffers op in het hotel, checken uit en gaan weer op pad.

Next stop : Horseshoe bend. Het ligt net buiten Page en we rijden er bijna voorbij. Vanaf de parkeerplaats is het nog een eindje lopen. Het is goed warm en Choco vind het best. Hij ploft in de schaduw neer bij een picknicktafel. Wij lopen wel door het mulle zand door en zien dan de Colorada River in de vorm van een hoefijzer. We chillen even op het randje en lopen dan weer terug.

Voor we bij de Grand Canyon aankomen stoppen we bij Little Colorado River Gorge Najavo state park. Ze zeggen dat de Little Colorado River vanaf hier de Grand Canyon in stroomt.

Dan zijn we eindelijk bij de Grand Canyon. Stoppen bij het bord voor de foto en rijden verder naar het visitor center. We genieten van het uitzicht vanuit de toren. Als lunch proppen we even een hotdog naar binnen en gaan dan verder. Wegens tijdsgebrek zitten we weer gebonden aan de verschillende viewpoints.

Om 16:30 uur rijden we de parkeerplaats op van Papillon Helicopters. We hebben een tour geboekt om 17:00 uur. We gaan 50 minuten de lucht in. Eerst worden alle papieren in orde gemaakt, hebben we een briefing en worden we gewogen. Toch is het een voordeel om de kleinste te zijn want aangezien ik het lichtste ben mag ik naast de piloot plaats nemen en zitten er achterin 3 jongens die groen zien van jaloezie.

Dan gaan we de lucht in. De eerste tijd vliegen we over de bossen maar dan opeens doemt de canyon voor ons op. Het is echt super cool. De tijd vliegt voorbij en voor we het weten staan we weer op de grond. Wat een super ervaring dit zeg.

We stappen de auto weer in en rijden naar Flaggstaff. Hier rijden we zelfs een stukje over de historic route 66. We checken in en droppen onze koffers en frissen ons wat op.

Dan stappen we de auto weer in en gaan op zoek naar een Italiaans restaurant om wat te eten. Het duurt even voor we wat gevonden hebben maar later zitten we dan toch aan de spaghetti en lasagne. Met onze buikje vol is het tijd om weer terug te gaan naar ons hotel.

Tijd om te douche en tijd om te gaan slapen. Ook dit was weer een lange dag.