donderdag 30 augustus 2012

Dag 5 : Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas

Na een goede nachtrust staan we op om te ontbijten. Het ontbijt stelt niet veel voor maar we hebben toch een bodem. We pakken alweer alles in en laden de auto in. Even de sleutel inleveren en we gaan op pad.

We rijden vandaag achter elkaar aan omdat we het niet verstandig vinden om alleen in Death Valley te gaan rijden. Omdat we allebei een leuke auto hebben duwen we af en toe flink op het gas en doen we een wedstrijdje. We rijden door kleine dorpjes en lange verlaten wegen. 





Onderweg stoppen we even langs een verlaten weg. Rob heeft de coƶrdinaten opgezocht van de Joshua tree die ergens hier zou liggen van de plaat van U2. We zoeken maar kunnen niks vinden. Bjorn trapt de Camaro nog eens flink op zn staart terwijl ik een filmpje maak. Boys en hun toys haha.






Dan rijden we Death Valley in nadat er natuurlijk wel eerst een foto is gemaakt bij het bord. We stoppen bij een restaurant om te lunchen. Het wordt een lekkere cheeseburger met friet en een lel cola. pfff ik krijg die glazen echt niet leeg. 




Ik ga dan nog even midden op de weg zitten om een mooie foto te maken. Je ziet geen enkele auto. 




We stappen in en rijden naar de Mesquite Flat Sand Dunes bij Stovepipe Wells. Onderweg komen we een jogger tegen. Welke gek gaat er in ruim 40 graden nu joggen. 





We stappen even uit de auto en lopen een stukje. Het is zo vreselijk warm !!! Hop snel de auto weer in en verder. De volgende stop is het Badwater Basin. Deze zoutvlakte ligt op 855 meter onder zee niveau en is daarmee het laagste punt van het hele westelijke halfrond.




De jongens willen een stuk gaan lopen. De temperatuur is ondertussen opgelopen naar 48 graden en ik ga kapot. Gelukkig kan de Dodge blijven draaien zodat we lekker de koelte in kunnen als we uit gelopen zijn. Ik ben gewoon een beetje misselijk van de hitte. Goed drinken en dan gaan we weer verder.







We vervolgen onze weg en krijgen zelfs nog regen en onweer te zien. We komen weer in bewoonde wereld en rijden het park uit. Dan passeren we de staatsgrens en rijden we in Nevade, the silver state. 



Dan vanuit het niets zien we Vegas voor ons opdoemen. Alle bekende hotels liggen voor ons. Wow, we zijn in Vegas. We rijden een stuk op de strip en gaan dan richting ons hotel. Het ligt een straat achter de strip. We checken in en droppen onze koffers. Gaan even kijken bij Bjorn en Choco die al 1 keer gewisseld hebben van kamer. De eerste kamer was bagger en uitgeleefd. Ieuwww. 





Dan pakken we de Camaro en rijden Vegas in. Het is al donker en alle lampjes op de strip branden. We rijden een rondje en willen eigenlijk ergens parkeren maar het lukt niet echt. Dus brengen we de auto terug en wachten op het busje van het hotel. 





Ondertussen voel ik me niet echt lekker. Heb een migraine aanval en besluit terug te gaan naar de kamer. De jongens gaan op stap met z'n drieĆ«n en ik ga lekker douchen en naar bed met een paar asperientjes in m'n mik. Ik hoor Rob nog thuiskomen maar val dan weer in slaap. Ze hebben het leuk gehad en hebben een flink stuk over de strip gelopen en zijn ergens wat gaan drinken. De rest van de verhalen hoor ik morgen wel. Slaap lekker !! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten